7. marts 2009

Øv for øv

Følgende er ikke i numerisk orden, men skrevet op, som jeg kom i tanke om det.

1. Tis på brættet Du kender det. Du har drukket godt igennem, og pludselig får du en følelse af at 10 liter vand forsøger at vælte nedenud af dig. Selvfølgelig kniber du sammen, men du skal skynde dig. Alkoholen bliver, men væsken deraf holder sig ikke indenbords særlig længe. Du skynder dig hen til det nærmeste toilet. Åh, det skal blive rart. Du nærmest tripper mens du hiver din ellers så søde lille nederdel af. Hurtigt får du smækket måsen i sædet og tømt dig for diverse væsker. Det er jo så rart, ikke? Men nær så rart er det ikke, når man får hevet måsen op igen for så at mærke, at personen før dig havde været en smule mere tissetrængende end du. Nej, hvor hyggeligt! Det er måske et af de tidspunkter, hvor man rent faktisk godt kunne bruge en pik.

2. Vinter Du når ikke engang at slukke dit vækkeur, før du får tænkt ”øv, hvor er der koldt. Jeg vil blive her under min rare dyne for evigt”. Men du ved jo at så let er det ikke. Skolen eller arbejdet skal passes. Arbejd, arbejd. Det er det, vi er her for. Op af sengen, ud i kulden, på med skiunderbukserne, den ellers så ”flotte” vinterjakke – og her kommer vi. Mest lignende en omvandrende iglo; pakket ind i diverse vinterklæder. Jamen så fryser man jo ikke. Nej, kom igen. Lige meget hvad man gør, er der bare koldt hele tiden og over alt om vinteren. Vinteren ville da være okay, hvis der ellers var lidt sne at kigge på under højtiden; men næh nej, sneen skal da først komme, når man rigtig er ved at brække sig over vinter og kulde. Hurra for vinteren.

3. Karakterer Jeg mener, seriøst. Det er jo vanvid. Hele Danmark hiver sig selv i håret i stresser rundt over et tal. Folk opfører sig, som var det en vurdering af dem som personer, men for fanden, det er et tal! Et tal der fortæller om dine færdigheder. Og fuck færdigheder for resten. Hvorfor fanden skal jeg kende til linjer mellem pile og Peter Gammeltud, når jeg helst af alt bare vil snakke med folk om deres problemer? Hvorfor skal vide hvad absorbans er, når det tætteste derpå, jeg kommer, er, at vide hvordan medicinen påvirker kroppen? Det er jo vanvid. Hele Danmark stresser rundt over en karakter. Hvad fik du? Ja jeg fik squ 02 – congrage, du er et bedre menneske end mig. Og fjern så det smil. Det giver mig da kvalme.

4. Popkultur Folk har skam lov til at se ud som de vil. Helt klart. Men det er princippet. Jeg er så træt af deres små vimsende røve. Jeg er så træt af deres dyre parfumestank. Jeg er så træt af deres mærkevarekrig. Jeg er så træt af deres rigdom. Jeg er så træt af deres overforbrug. Men mest af alt er jeg træt af deres uvidenhed. Deres intolerance. ”Hva så hippiesvin? Skal du ikke hen på Jagtvej 69 og kaste med sten?” Flot nar. Det viser hvor meget du ved. Hippier ville aldrig kaste med sten. Jagtvej 69 er væk. Eller grunden er der skam stadig, men jeg tror det er de vilde fester man finder der. Og nå ja, hvor mange var det nu der kastede med sten? Alle sammen siger du? Igen - uvidende! Vi snakker 12 mennesker. Jeg citerer RasmusModsat ”Det’ under én fucking procent der kaster med sten”. Så fuck nu hen på Tiger med dine dyre mærkevarer og dit kæmpe overbrug. Brug penge. Du har masser af dem. Ellers giver mor. Hvad skal du dog også viden til?

5. Får De er fucking nederen og jeg gider ikke engang forklare mig. De overtager verden. Hvad er det I ikke forstår? De er jo ikke en skid nuttede. Det er bare en facade de sætter op.

6. Sure buschauffører Der er da intet bedre en sur buschauffør på en dårlig dag, når man bare gerne vil hjem, vel? Nogle gange må de seriøst lige overveje, hvorfor det nu var de valgte det erhverv. Hvis de alligevel bare vil være sure og irriterede over larmende skoleelever skulle de måske have valgt et andet erhverv. Måske hos politiet? Så kunne de også få lov til at slå på de unge mennesker, når de ikke gad at høre på dem.

7. Snot Det er marts måned. Lige som man tror man overlevede vinteren uden forkølelse og snot rammer det én. BANG. Og dit hoved fyldes med snot. Nej hvor lækkert. Du pudser din næse og hvad sker fem minutter efter? BANG. Snot. Æv. Ad. Føj for et papirforbrug. flere følger

Ingen kommentarer: