11. august 2010

Snart gang i bloggen igen

Nå, så fik jeg omsider internet, og kan nu konkludere, at jeg vil have gang i bloggen igen. Eller igen er vel så meget sagt, for der har egentligt aldrig sådan rigtigt været gang i den. Men det kommer der altså nu!
Jeg har stadig masser af folk, der skal tilsvines, hundrede politiske holdninger I ikke kender til og ellers en masse tips og tricks og ellers bare ordlort. Udover det så vil jeg lige informere om at jeg er blevet blondine! Noget jeg nok aldrig troede, jeg skulle vende tilbage til, men det sker jo.
Skal have helt hvidt hår, men lader lige mit har chille for en måneds tid. Så smider nok en guide ind (;
Og så er jeg kommet på den herlige idé, at jeg vil have en Malteser! Så ny bærbar, lejlighed i centrum og ferie i London og Berlin må vente, for de små kræ er godt nok dyre! Jeg bliver vel nødt til at slippe en 7500 bare for hunden, og dertil kommer så chip, legetøj, vacciner, mad osv. Men åh de er SÅ nuttede. Se billederne! Men åh, hvor vil jeg gerne have sådan en lille én. De er totalt små, og kræver ikke meget motion og fælder ikke. Så det er en perfekt race for en studerende som mig (og min kæreste). Men der går nok pænt lang tid inden vi har så mange penge :/ Mikkel har ikke noget job. Han arbejdede godt nok i sommerferien og tjente lidt, men der er nogle udgifter og desuden skal vi have fast job før vi overhovedet burde skaffe én. Der skal jo også være råd til eventuelle dyrelægeregninger. Men de er såååå nuttede!! Egentligt er jeg mest til større hunde, som schæfere (mine forældre har en hvis schæfer, de er virkelig smukke! Og hende her er utrolig lydrig og nuttet), da jeg hader når hunde bliver aggressive. Men lige den her terrierrace er ikke aggressiv! Men den er dyr!

Jeg har egentligt fået et job, men det er et phonerjob, hvor jeg er provisionslønner - altså ingen bookede møder, ingen løn. Og jeg er fucking dårlig til det. Så det rækker nok ikke så langt. Men vil fortsætte med at søge tjenerjobs, måske bliver jeg heldig en dag? Ærgerligt, at det er så svært. Restauranterne søger jo hele tiden.

Og lige inden jeg smutter, vil jeg lige dele en opskrift på en suppe, I bør prøve:

Ingredienser:
1 blomkålshoved
3 mellemstore kartofler
1 løg
3 fed hvidløg
1 L boullion
1 dL sojamælk
½ broccoli Citronsaft
Salt og peber
Evt. 1 dL hvidvin


Hak blomkålen i buketter. Skræl kartoflerne og skær dem i tern. Hak løget groft. Svits blomkål, kartofler, løg og hvidløg kort. Tilsæt herefter boullion og sojamælk (og evt. hvidvin). Det hele koges til det er tilpas mørt. Blend det og hæld evt. mere væske i. Tilsæt broccolien i små buketter. Kog det hele til broccolien er mør (ca. 5 min.)Smag til med Salt, peber og citronsaft.

FRÅD! Men den er nok bedst som forret.

Ellers så læser jeg bogen MEMO for tiden, hvilken jeg især kan anbefale. Manden, der har skrevet den (kan ikke huske hans norske navn), fik førhen kun middelmådige karakterer, men scorer nu topkarakterer og har en masse universitetsuddannelser. Han lærer en en metode, som man kan bruge til at huske ting bedre. Jeg er ikke nået så langt, men fx. lærte jeg morsealfabetet på kun 25 minutter (i flåden bruger de en uge på det). Og så lærte jeg det græske alfabet og de 18 mindste lande/øer. Desuden har jeg lært de 16 første cifre af pi og mit kortnummer til mit hævekort. Det er ret sejt og virker forbløffende godt! 5 stjerner!
Anyways, så vil jeg smutte igen. Mikkel kommer snart hjem, dejligt, og jeg mangler lidt lektier endnu inden jeg smutter videre på arbejde (eller hvad jeg nu skal kalde det).

Ingen kommentarer: