22. februar 2009

Kørevanvid

Kørekort, my ass. Kørekort er ikke blot et statussymbol længere, men en nødvendighed, et must. Har du ikke kørekort, er du ikke normal.

Hvorfor er det lille plastikkort så vigtigt? Hvorfor skal man have det? Hvorfor skal alle have det? Hvorfor er der noget galt i ikke at ønske det? Hvorfor skal man smide 10,0000 i noget man ikke ønsker? Det er da latterligheden selv.
Jeg er ved at brække mig. Brække mig over Danmark. Opkast. Øv. Føj. Øv hvor er det latterligt. Hvor er folk latterlige. Hvad sker der lige for den materialisme, der hærger Danmark? Latterligt! Øv. Føj. Jeg skammer mig over at være dansk. Øv. Føj. Og det bliver værre. I folkeskolen var det mærkevarerne der dominerede – det er det såmænd stadig, og fortsætter formentlig ud i evigheden – men når man nærmer sig de 18, er der pludselig en ny materialisme-ret, der kommer på menukortet. Den kommer med et fint lille plastikkort med et påklistret billede til forret. Den lugter langt væk af benzin og medvirker til at ødelægge klimaet. Øv. Føj. Og så koster retten endda 10-12.000! Sjældent har jeg set til uforskammethed. Øv. Føj. Jeg skammer mig. Jeg nærmer mig de 18. Jeg glæder mig. Frihed.
Jeg ved, det bliver den største dag i mit liv. Endelig. Omsider. Ja, nu kan JEG bestemme over MIG. Mit liv er mit valg. Endelig. Jeg glæder mig, det gør jeg sgu. Men øv, føj, hvor jeg brækker mig. Det første folk siger, når jeg fortæller dem, om at jeg snart når de 18, er ”nøj, er du så i gang med at tage kørekort?”. HVORFOR? Hvorfor er det det første, der når dine tanker? Kørekort? Hvorfor er det så vigtigt? Der kører squ da vel busser og tog derude. Øv, føj, hvor jeg brækker mig. Hvorfor er det fucking kort så vigtigt? Øv, føj.

3 kommentarer:

Karmus sagde ...

Yay, så er der dem der snart er 20 og som endnu ikke har fået råd til det skide statussymbol. Men tro det eller ej, jeg ville skam gerne have det så jeg kunne lave tys-tys med en vis person i de sene sommernætter rundt omkring på øde steder i landet, men så også udelukkende for det formål og diverse 'landbesøg' hos folk - steder hvor toget endnu ikke har meldt sin ankomst.

Unknown sagde ...

Jeg ønsker slet ikke det skide statussymbol. Jeg forstår ikke hvorfor det er så vigtigt. Men trods alt, tager jeg det skide kort anyways. Nu har jeg jo pengene...

Jeg flytter til byen, hvad skal jeg med en bil?

Louise sagde ...

Neeej. Det er Louise der skrev d;
Havde ikke lige set at den var logget på Mikkels.