22. september 2009

En Glad Dag

Trods det at der ikke er sket noget vildt i dag, så er jeg i utroligt godt humør. Mikkel og jeg planlægger lidt på en tur til London. Eftersom vi har levet af stortset ingenting det seneste stykke tid, syntes vi, det var tid til forkælelse. Mikkel får jo sin første Greenpeace-løn i næste måned (som vist skulle være mere end han er vant til - uhh), og jeg får dobbelt SU, fordi mit gamle gymnasium fuckede ting op for mig. Så efter en måned hvor Mikkel og jeg har levet for INGEN penge, skal vi da udnytte de kommende penge til lidt tid væk fra det hele.
Vi havded før snakket om at tage til London sammen en dag, hvor vi havde råd, men der er intet bedre end pludselige beslutninger. Jeg fik ideen, da nogen fra min klasse sad og snakkede om hvor billigt det var at flyve til London. Da jeg kom hjem, sagde jeg til Mikkel at vi skulle tjekke ud hvor billigt det var. Så kunne det jo være vi selv snart - en gang om lang tid selvfølgelig - skulle af sted. Da vi sad og kiggede på billetter til efterårsferien faldt vi over en tur/retur på 44kr (minus gebyr). Wauw. Og så var det lidt som om, vi blev enormt opsat på at rejse.
Vi gav os til at tjekke en masse hotel- og vandrehjemspriser, men de var alle ret dyre. Men sådan er det vel bare. Men så gav Mikkels mor os ideen til at vi kunne overveje couchsurfing. Det er en hjemmeside - www.couchsurfing.org - hvor folk har oprettet profiler alene for at tilbyde deres sofa/gæsteseng i et par dage til fattige folk om os. Det er lidt grænseoverskridende for mig, men jeg tror, det bliver enormt sjovt. Vi mangler stadig lige at kende til Mikkels løn før vi kan lægge noget fast. Men det kunne være enormt spændende.
London. Mmmmh! Det er noget af det der i hvert fald fylder mine tanker for tiden. På mandag begynder Louise i min klasse. Det glæder jeg mig rigtig meget til, da det er længe siden jeg har haft så nær en veninde i min klasse. Jeg gik selvfølgelig i klasse med Mads og Jonas sidste år, som også er gode venner - men ikke veninder. Og der er bare en eller anden forskel. Jeg savner at gå i klasse med Jeannette, åh de folkeskoletider! Men det bliver superskønt at gå i klasse med Louise. Og endnu mere fedt er at jeg så får lov at tage på ferie med Louise - studieturen til Rom. Det bliver så awesome! Nu mangler vi da bare at Matias også gik i klassen, men jeg er heldig bare at gå på gymnasium med ham. Jeg vidste slet ikke jeg skulle blive så gode med Matias, da jeg mødte ham. Jeg er virkelig glad for at gå i skole med ham, og elsker at hænge ud med ham i min fritid.
For ikke nær så længe siden tilbød Matias og Morten mig at tage med på en overlevelsestur til Seychellerne. Den gik ud på at flyve til de der luksus-turist-øer og så svømme fra luksus-turist-øen til en af de øde øer i nærheden. Derfra skulle vi så overleve på naturens vis. Ingen produkter, to par tøj, ingenting. Ren overlevelse. Hvis ikke det var fordi jeg var flad, veganer og utrolig afhængig af Mikkel ville jeg virkelig gerne have taget med i de der 3-4 uger. Men jeg kan jo ikke leve af peberfrugt og kokosnød i så lang tid, og jeg kan ikke finde 7500 inden december, så det må blive en anden gang. Men det er helt sikkert noget jeg godt kunne finde på (haha, jeg ville helt klart bryde sammen). Fed idé fra Morten og Matias. Jeg håber I får en god tur. Men jeg blev super smigret over at blive inviteret med, jeg tror lidt det var der, det gik op for mig, hvor gode venner Matias og jeg er ved at være. Jeg sætter pris på det.
Da jeg kom hjem i dag, havde Mikkel bagt lækre veganske boller med gulerødder og solsikkekerne. Åh hvor lækkert! Og så har vi endelig fundet en vegansk nutella jeg kunne smøre på (Princip). Han havde også vasket tøj og købt havremælk m.m. Det var virkelig fantastisk at komme hjem til. Jeg må virkelig have jordens dejligste kæreste! Næste weekend skal jeg blaffe med Mikkel til København. Jeg har aldrig prøvet at blaffe så langt, så jeg er lidt nervøs for, om det kan lade sig gøre. Men jeg er spændt. Om fredagen skal vi helt klar omkring Dortheavej og lytte til lidt Guldgruppen og McNatet. Og selvfølgelig Christiania. Om lørdagen skal vi til SHUT IT DOWN. Jeg tror jeg har forklaret hvad det er mindst 20 gange i dag, så jeg smider et link: www.shutitdown.dk
Det bliver den fedeste demonstration nogensinde. Nej ikke helt. Giv Århus Smilet Tilbage vil slå dem alle, det var der, jeg mødte Mikkel (eller vi havde faktisk mødtes nogle måneder inden, men det tæller ikke. Vi snakkede næsten ikke sammen og han havde en kæreste). Men jeg glæder mig rigtig meget. Om aftenen efter demonstrationen skal vi på Christiania (selvfølgelig). 38-års fødselsdag. Teknisk Uheld spiller i anledningen. Federn. Søndag blaffer vi hjem igen.
På torsdag har jeg været vegetar (er veganer nu) i 2 år. Det skal fejres med lækker middag og hyggeaften med Mikkel. Det bliver rigtig dejligt.
Jeg sidder og hører SupaJan med Dannebrog Brænder, en superfed sang som MÅ høres. Jeg burde egentligt lave matematik aflevering, men havde lige en glæde, der skulle ud.

Ingen kommentarer: